Saç Dökülmesi Neden Olur?

Her bir saç telinin yaklaşık 4-6 yıl arasında yaşam ömrü vardır. Süre sonunda saç teli dökülür. Günlük ortalama 50 ile 100 arasında saç teli dökülmesi normaldir. Bu sayıların üzerinde saç teli dökülmeye başlamışsa bunun farklı nedenleri olabilmektedir. Bu tarz bir olumsuzluk ile karşılaşılması halinde uzman desteği alınması gerekmektedir.

1- Genetik Faktörler

Saç dökülmesi nedenleri erkeklere ve kadınlara göre farklılık göstermektedir.

Erkeklerde saç dökülmesi nedeni ağırlıklı olarak, genetik olan ve erkek tip hormona duyarlı saç dökülmesidir. Bu özellik kroniktir ve erkek nüfusun yarısından fazlasında görülmektedir. İlerleyen yaşlarda saç ekimi tedavisi gerektirmektedir.

Saç dökülmesinin önlemi erken alınırsa, PRP Tedavisi ve Mezoterapi uygulaması ile dökülme hızı yavaşlatılabilmektedir.

Benzer saç dökülmeleri kadınlar için de geçerlidir. Kronik olarak belirtilen saç dökülmesinde, aile bireyleri arasında kellik problemi olanların, saç dökülme problemi yaşama olasılığı daha yüksektir.

Kadınlar ve erkeklerde saç dökülmesi problemlerinde, saç uygulaması tedavisi ile birlikte hormonal tedavilerin de gerçekleştirilmesi başarı oranını artırmaktadır.

2- Vitamin Ve Mineral Eksikliği

Saçın canlılığını devam ettirebilmesi adına gereksinim duyduğu vitamin ve minerallerin, kanda eksik olması saçın dökülmesine sebep olan nedenlerden bir tanesidir. Beslenme problemi olmasa dahi bu eksiklik baş gösterebilmektedir.

Eğer vücutta D vitamini, B12, folik asit, çinko, biotin, demir gibi vitamin ve mineraller düşük ise saç beslenemez ve zamanla dökülmeye başlar. Vücutta demir düşüklüğü yokken, yapılan demir takviyesi saç dökülmesini azaltmaktadır. Ancak eksiğin tespiti ve takviyesi için muhakkak bir uzmandan destek alınması gerekmektedir.

3- Deri Rahatsızlıkları

İç hastalıklar ve deri rahatsızlıkları da saç dökülmesi nedenlerinden biridir. Deri rahatsızlıkları sebebiyle saç dökülmesinin sebebi, hastalığın saçı tutan deriyi etkilemesi ile ortaya çıkmaktadır.

Deri kaynaklı dökülmelerin çoğu deriyi tutan hastalıkların saç derisini etkilemesiyle ortaya çıkar. Egzema, sedef hastalığı, mantar, liken hastalığı, akne, aşırı yağlanan deri gibi rahatsızlıklar saç dökülmesini tetiklemektedir. Dökülmenin tedavi altına alınabilmesi için altta yatan deri hastalığının tedavi edilmesi gerekmektedir.

4- Yanlış Beslenme

Yanlış beslenmeye bağlı bağlı saç dökülme problemleri de sıklıkla rastlanan faktörlerden biridir. Saç canlı bir organdır, dolayısıyla beslenip kanlanması gerekmektedir. Düzensiz ve dengesiz beslenmek, tek tip besin tüketmek, karbonhidrat içeriği yüksek gıdalar tüketmek ve uzun süreli açlık saçın olumsuz biçimde etkilenmesini ve dökülmesini sağlamaktadır. Böylesine önemli bir problemin tedavisi oldukça basittir, ilk adın olarak dengeli beslenmeye başlanması gerekmektedir.

5- Stres Ve Depresyon

Stres, sağlıklı vücutların baş düşmanı olduğu gibi saç dökülmesini tetikleyen faktörlerin başında gelmektedir. Psikozlar, anksiyete, depresyon ve bunların tedavisi amacıyla kullanılan ilaçlar saç dökülmesini tetiklemektedir.

Saç, günlük yaşantıdaki olumsuzluklardan hızlı biçimde etkilenen canlı bir organdır. Bu tarz bir olumsuzluk yaşanması halinde kulaktan dolma tedavi yöntemlerine yönelmek yerine uzman doktordan destek almak gerekmektedir. Bilinçsizce uygulanan maske ve tedavi yöntemleri ile ilerleyen süreçte telafisi mümkün olmayan olumsuzluklar oluşabilmektedir.

6- Hormonal Problemler

Hormonal saç dökülmesinden bahsedilebilmesi için saç dökülmesinin yanında hormonal problemlerin de gözükmesi gerekmektedir. Tüylenmede artış, adet düzensizliği yada gecikmesi, kilo artışı, akne artışı gibi sıkıntılar hormonal problem belirtileri arasındadır. Hormonal rahatsızlıkların tedavi altına alınması halinde saç dökülmeleri de kontrol altına alınabilmektedir. Dermatoloji uzmanına başvurulması tavsiye edilmektedir.

7- İç Hastalıklar Ve İlaç Kullanımı

Saç döken etkenlerden bir tanesi de iç hastalıklar ve bu hastalıkların tedavisi amacıyla kullanılan ilaçlar olarak belirtebilir. Zayıflama hapları, insülin direnci, diyabet, doğum kontrol hapları, tiroit bezi rahatsızlıkları ve bu hastalığın tedavisinde kullanılan ilaçlar saç dökülmesini tetikleyebilmektedir. Bu tarz belirtiler saptanması halinde uzman doktorlar tarafından kontrol edilmesi gerekmektedir.

Ani saç dökülmesi rahatsızlıklarında, varsa son 3 ay içerisinde geçirilmiş ameliyatlar, kan kaybı, şiddetli travma, ateşli hastalıklar kontrol edilmesi gereken belirtiler arasındadır.

8- Kozmetik Faktörler

Kozmetik alışkanlıkların her geçen gün artışı ile birlikte saç dökülmesi oranı da artmaktadır. Aşırı ısıya uğrayan fön işlemleri, saçı sıkı bağlamak, saç rengini değiştirmek amacıyla kullanılan kimyasal boyalar, düzleştirici yöntemler saça zarar vererek saç dökülmesini tetiklemektedir.

9- Doğum Ve Kemoterapi Süreci

Doğumdan yaklaşık 3 ay sonra başlayan pospartum dökülmesi de saç dökülme nedenleri arasındadır. Hamilelik sürecinde dökülmesi gereken saçların, dökülmeyip, doğum sonrasında aniden dökülmesidir. Bu tarz bir durumla karşılaşılması halinde uzman ile görüşerek rahatsızlığın giderilmesi sağlanabilmektedir.

Kemoterapi alan kişilerde de saç dökülmesi yaşanmaktadır. İlerleyen tıp ile birlikte çok daha modern ilaçlar kullanılarak, dökülme daha az seviyeye indirilmiştir. Kemoterapi sonunda saç yapısı kendiliğinden toparlanarak tekrar çıkmaya başlamaktadır.

Saç dökülmesi tedavileri ile alakalı detaylı bilgiye Mezoterapi bölümümüzden ulaşabilirsiniz.