Özellikle ergenlik dönemindeki gençler başta olmak üzere birçok insanın ortak sorunu haline gelmiş olan akneler, çeşitli dönemlerde ve vücudun farklı bölgelerinde ortaya çıkabilir. Genellikle yüz, boyun, sırt ve kolların üst kısmında rastlanan bu hastalık kişilerin psikolojisini negatif etkiler.

Akne Oluşumunu Etkileyen Faktörler

Akne oluşumunu etkileyen faktörler:

• İş hayatındaki düzensizlik
  • Gerginlik
  • Sağlıksız beslenme

Bu faktörler başta olmak üzere birçok çevresel faktör aknelerin oluşumunu etkiler.

Yer yer kızarıklıklar veya iltihaplı görüntüye sahip olabilen akneler, 40 yaşına kadar insanlarda sıklıkla olarak rastlanan bir hastalıktır.

Akne oluşumu hakkındaki videomuzu aşağıda izleyebilirsiniz.

Akne Tedavi Edilebilir

Yüzde çıkan sivilceler ve sırt sivilceleri başta olmak üzere sivilce, kişinin rahatsızlık duymasına sebep olan ve tedavi ettirilmek istenen bir durumdur. Neyse ki, tıbbın gelişmesi ile sivilcelerden kurtulmak için birçok yöntem bulunmaktadır.

Sivilce lazer tedavisi ile sivilcelerinizi tedavi etmek mümkün. Sivilcenin evresine bakılarak bir ya da birkaç seans uygulanan lazer tedavisi ile aknelerden kurtulabilirsiniz. Lazer kullanımı ile ciltteki ölü hücreler yüzeysel peeling ile uzaklaştırılmakla birlikte yüzün aşırı yağlı görünümüne sebep olan ve bu sebeple sivilce oluşumunu tetikleyen yağ bezlerinde küçülme sağlanmaktadır. Sivilcelerin hangi evrede olduğu ve cilt tipi gibi unsurlar tedavi yöntemini değiştirdiği için sivilce tedavisinin kozmetik ürünlerle değil, bir uzman tarafından yaptırılması önerilir.

Ergenlik Döneminde Akneler Artış Gösterir

Vücudun büyümesi için salgılanan hormonlar ergenlik döneminde artış göstermektedir. Bu hormonların salgılanması da sivilce oluşumunu tetikler. Bu dönem boyunca vücudunun farklı yerlerinde özellikle de yüzde çıkan sivilcelerin erken tedavi edilmesi bunların kalıcı iz ve leke bırakmadan iyileşmelerini sağlamaktadır.

Sivilce tedavisi süresince uygulanan lazer ışınları, değişik dalga boyları ile hastanın cildinde bulunan akneye direkt olarak uygulanarak, sivilcenin yok edilmesi ve sivilce oluşumunun engellenmesi sağlanır.

Sivilce İle Akne Farkı Nedir?

Akne ile sivilce genellikle birbiri yerine kullanılsa da aralarında ufak tefek farklar bulunmaktadır. Aknenin sivilceden farkı nedir diye soracak olursanız, en basit cevap şudur: Akne, sivilcenin tıbbi ismidir. Tüm farklarını sıralamadan önce akne nedir ve sivilce nedir sorularını ayrı ayrı cevaplayalım:

Sivilce Nedir?

Sivilce, küçük bir kabarcık veya papüldür. Yağ bezleri tıkandığında veya enfekte olduğunda sivilce gelişir, irin ile dolu şişmiş kırmızı lezyonlara yol açar. Ergenlik döneminde ortaya çıkma olasılıkları daha yüksektir, ancak her yaşta olabilirler.

Akne Nedir?

Akne, yağ bezlerinin salgılanması sonrası cilt ve kıl foliküllerinin iltihaplanması ve bakteriler tarafından enfekte olması durumunda ortaya çıkan yaygın bir cilt hastalığıdır. Bazı insanların neden diğerlerine göre akne oluşumuna daha meyilli olduğu net olarak bilinen bir durum değildir ancak hormon dalgalanmaları ve genetik faktörlerin rol oynadığı düşünülmektedir.

Akne İle Sivilcenin Farkları:

• Akne daha geniş bir terimdir, sivilce ise bir tür aknedir.
  • Akne foliküllerin tıkanmasından kaynaklanırken, sivilceler cilt gözeneklerinin tıkanmasından kaynaklanır.
  • Akne ağrılıdır ancak sivilce şiddetli bir derecede olmadığı sürece ağrısızdır.
  • Akne, sivilceden daha ciddi bir durumdur.

Sağlığınız Önemlidir

Ergenlik dönemindeki gençlerin ve hangi yaşta olursa olsun yüz güzelliğine ve bakımına önem veren kadınların önemli bir sorunu olan sivilcelerin tedavi sürecinde oldukça hassas davranılmalıdır. Lazer tedavisi boyunca gideceğiniz seansların bitmesini sabırla beklemeli, etkili sonuçlara ulaşabilmek için uzmanınızın verdiğini önerilere uymalısınız.

Sivilce (Akne) Tedavisi Nedir?

Sivilce tedavisi tamamen hastaya özel olarak seçilen farklı tedaviler şeklindedir. Bu tedaviler:

• Yüzde çıkan sivilceler için sadece yüzüne süreceği temizleme ürünleri ile birlikte kullanılan lokal tedaviler dediğimiz kremler
  • Antibiyotik
  • Hormon
  • A vitamini (ağızdan alma)

Sivilce Lekesi Nasıl Geçer?

Sivilceler birçok hastada doğru tedavi ile sorunsuz tamamen iyileşmesine rağmen bir kısmında yüzde farklı isimlerle adlandırılan izlere sebep olabilir. Uzman bir dermatolog yardımı ile sivilce tedavisi yaptırmak leke riskini önemli ölçüde azaltmaktadır. Ancak tedavi edilmeyen sivilcelerin bıraktığı izler leke tedavileri ile tedavi edilebilmekte ve cilt sağlığına kavuşturulabilmektedir. Leke tedavileri hakkında detaylı bilgi almak için tedavi sayfamızı ziyaret edebilirsiniz: Leke Tedavisi Ankara

Sivilce (Akne) Tedavisinde Sürme İlaçlar Nasıl Kullanılır?

Sürme ilaçlar yani kullandığımız lokal tedaviler temizleyici ajanlarla birlikte kullanılmalıdır. Sürme ilaçları kullanırken mutlaka tedavinin uzun soluklu olacağı unutulmamalıdır. Ortalama bu lokal tedaviler 3 ay kullanılmalıdır. Daha önce kesilmesi veya birkaç hafta kullanılıp bırakılması sık tekrarlara sebep olmaktadır. Ve sıklıkla bu ürünler sadece sivilcelerin üzerine değil tüm yüze uygulanmaktadır.

Sivilce (Akne) Tedavisinde Neler Kullanmamalıyım?

Hastanın cildini sık temizlemesi uygun değildir. Sabah akşam temizlenmesi yeterlidir ve bu temizlik su bazlı olmalıdır, yağ bazlı olanlarından kaçınılmalıdır. Sivilce yani akne vulgaris bir cilt hastalığıdır ve medikal ürünler tercih edilmelidir.

Sivilce (Akne) Tedavisinde İyileşmeler Ne Zaman Görülür?

Sivilce tedavisi / akne tedavisi uzun soluklu bir tedavidir. Sürme tedavilerin etkisinin başlaması en erken 6-8 hafta olduğu unutulmamalıdır. Ağızdan alınan akne tedavilerinde kullanılan ilaca göre değişiklik göstermekle birlikte 3-8 aya kadar akne tedavisi devam edebilmektedir.

Sivilceler genelde ergenlik döneminde başlar ve ortalama 25 yaş civarında sonlanır. Çok daha az sıklıkla olmak üzere 30’lu 40’lı yaşlarda da görülebilir.

Sivilce (Akne) Ne Zaman Tedavi Edilmelidir?

Sivilce tedavisi sivilcenin herhangi bir aşamasında uygulanmaya başlayabilir. Sık görülmesi ve daha çok kozmetik sorunlara yol açtığı düşünülmesine rağmen, yol açtığı sosyal ve psikolojik sorunlar nedeniyle sivilcesi olan her hasta sivilcelerinin şiddetine uygun tedavi almalıdır.

Sivilceler Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Sivilceler uygun tedavi edilmezse değişik türlerde tedavisi oldukça güç olan izlere sebebiyet verebilirler. Sivilce tedavisi hafife alınmamalıdır.

Sivilce (Akne) çıkmasını engellemek için neler yapmak lazım?

Sivilce çıkmasını engellemek için neler yapmak lazım?

Yüksek glisemik indexi olan gıdalar ve süt ve süt ürünleri sivilce çıkışını arttırabilir. Sabah-akşam uygun bir cilt temizliği yapmak ve gerekirse doktorunuzun önerdiği sürme bir tedaviyle idame tedavisi almak gerekebilir.

Sivilceleri Sıkmak Doğru Mu?

Sivilceleri sıkarak mekanik travmaya sebep olmak doğru bir yaklaşım değildir. Bunun yerine sivilce tedavisi ile sivilcelerinizden kurtulabilirsiniz.

Sivilce (Akne) İzlerinden Kurtulmak Mümkün Mü?

Sivilce izleri için birçok sivilce tedavisi mevcuttur. Bunlar iğneli radyofrekans, fraksiyonel karbondioksit gibi cildin yeniden yapılanmasını sağlayan tedavilerdir. Uygulanacak döneme ve hastanın izlerinin şiddetine göre hangi sivilce tedavisinin uygulanacağına karar verilebilir.