Cilt Bakımı

/

Güneş ışığının, direkt temas ettiği cilde zarar verdiği bilimsel olarak kanıtlanmış bir gerçekliktir. Bu nedenle cildinizi güneş ışığından korumak ve meydana gelebilecek olası zararları en aza indirmek için bir takım önemleri almak önemlidir.

Elbette her cilt için ayrı ayrı önlemler dermatologlar tarafından tavsiye edilir. Bu tavsiyelere uymak önemlidir. Fakat, hemen her insanın dikkat etmesi gerekenler şöyle sıralanabilir;

İnsanlar kendi kendine gözlem yöntemiyle ciltlerini tanımalıdır. Cilt yağlı ise kullanılacak temizleyiciler ya da tonikler tamamen yağsız olmalı. Böylece bir denge sağlanabilir. Kullanılan temizleyici yüzde kızarıklık, yanma hissi, deri dökülmesi vb. gibi problemlere yol açıyorsa vakit geçirmeden bir dermatoloji uzmanı tarafından muayene yapılmalıdır.

Kullanılan tüm ürünlerin açıklayıcı bilgileri, kullanma talimatları dikkatlice okunmalıdır.

Öncelikle bilinmesi gereken yaz kış ayrımı gözetmeksizin günde en az 2 litre su tüketimine dikkat edilmesidir. Bol su tüketen insanların ciltlerinde kuruluk meydana gelmesi ihtimali oldukça azdır.

Yüzde ikiden fazla temizleyici ya da tonik benzeri kozmetik ürünün kullanılmaması da uzmanlar tarafından tavsiye edilmektedir. Birden fazla ürün art arda kullanıldığında cildin PH dengesi bozulabilir.

Tüm bunların yanı sıra unutulmamalıdır ki beslenme alışkanlığı da cilt üzerinde önemli etkilere sahiptir. Bu nedenle içerdiği vitaminler sayesinde cilde sağlık ve ışıltı verecek besinlerin tüketilmesine özen gösterilmelidir.

Cilt Nasıl Temizlenmeli ve Cilt Temizliği Neden Önemlidir?

Cilt bakımı ve temizliğinde cildin PH derecesini bozmayacak ürünler tercih edilerek, ürün-cilt uyumu sağlanmalıdır. Cilt temizliğinde ise günde iki kez, sabah ve akşam olmak üzere uygun ürünler ve bol su ile temizlik yapılmalıdır.

Cilt bakımı, sağlıklı bir görünüm elde edilmesi için önemlidir. Gün içerisinde maruz kalınan toz, duman vb. partiküller, cilde yapışır. Bu durumlarla karşılaşıldığında güçlü etkileri olan temizleyici ürünler tercih edilebilir.

DİĞER MERAK EDİLENLER

Tamamını Göster