Prp Ankara

/

PRP; cilt kırışıklıklarının önlenmesinde, esneklik ve parlaklığın bu sayede yeniden mevcut konuma getirilmesinde, yara ve sivilce izlerinin ortadan kaybolmasında kullanılan bir tedavi yöntemidir. Bu tedavi yöntemi ile karşı karşıya kalınan tüm sağlık sorunlarının ortadan kaybolması amaçlanır.

Ayrıca bu tedavi yöntemi, saç dökülmelerinde de kullanılan ve sonucunda başarıya ulaşılan bir yöntemdir. Farklı durumları içeren sorunlar, bu yöntemle yeniden eski durumuna getirilebilmektedir.

Platelet ile Değişime İlk Adım

Platelet, kanımızda var olan hücrelerdir. Bu kan hücreleri, yara yerlerinin temizlenmesi görevlerini yerine getirir. Cilt üzerinde rahatsızlıkları olan bir bireyin, öncelikle yarasının bulunduğu alan temizlenir. Müdahale öncesinde yapılan temizlik, tedavinin daha sağlıklı ilerleyebilmesi açısından, son derece önemlidir. Uygulama öncesinde, elde edilen PRP’ler, tüp içerisine konularak uygulanacak olan yüzeye aktarılır. Bu aktarımlar, cilt üzerine küçük iğneler yardımı ile yapılabilir.

Estetik Operasyonlara Veda

Uygulama ile birlikte ortaya çıkacak olan yeni durum, eski halinden çok farklı olacaktır. İstenmeyen tüm detaylar gitmiş ve yerine pürüzsüz bir cilt gelmiştir. Estetik operasyon anlayışını da değiştiren bu uygulama, ortaya çıkan sonuçları itibari ile yeni bir tedavi yönteminin de başlangıcı olmuştur. Uygulama ile önemli başarılar elde edilmiş ve istenen sonuçlar ortaya çıkmıştır.

PRP nedir?

PRP, ‘’platelet rich plazma’’ ‘nın başharflerinden oluşan yani ‘’plateletten zengin plazma uygulamasının’’ kısaltılmış halidir.

Plateletler kanımızda ne işe yarar?

Plateletler, kanımızda normalde var olan hücrelerdir. Bu kan hücreleri, yara yerlerinin temizlenmesi ve onarımında görev yaparlar. İçlerinde bu yenilenme görevlerinden sorumlu olan birçok büyüme faktörü bulunmaktadır. Normalde kanımızda bulunan platelet sayısı bir mikrolitre kanda 150,000 ile 450,000 arasında değişir.

PRP uygulamasının amacı nedir?

Prp uygulamasında amaç uygulama yapılan bölgelere yoğunlaştırılmış bir şekilde bu özel hücrelerin zerkini sağlamaktır. Özel kitlerle elde edilen plazmada platelet yoğunluğu kanımızdan 3-4 kat daha fazladır. Böylece etkinlik daha fazla, daha güçlü ve daha çabuk oluşmaktadır.

PRP hangi amaçlarla uygulanır?

Kozmetik dermatoloji, ortopedi,göz hastalıkları, diş tedavisi gibi tıpta birçok kullanım alanı mevcuttur. Her geçen günde plateletlerin işlevleri anlaşıldıkça kullanım alanları artmaktadır.

PRP uygulaması ile deri gençleşmesi arasındaki ilişki nasıldır?

Derimiz yaşlanırken birçok biyolojik fonksiyonunu kaybeder. Çoğu yaşlanma karşıtı uygulamalarda amacımız yara iyleştirme mekanizmasını devreye sokmak böylece sıkınıtılı bölgelere bu özel hücrelerin göçünü sağlayıp, büyüme faktörlerinin etkisiyle iyleştirme sürecini başlatmaktır. Kan yoluyla yoğunlaştırılmış bir şekilde elde ettiğimiz bu hücreler uygulalanan bölgelerde güçlü ve çabuk etki göstermektedir.

Derideki bir hasarı en etkili, en hızlı ve en doğal biçimde onarabilecek olan yapı, yine derinin ait olduğu bütünün bir parçasıdır, bu nedenle plazma uygulaması damarlarımızda dolaşan bu sihirli gücü harekete geçiren bir yöntem olarak gelişmiştir.

Kozmetik dermatolojide kullanım alanları nelerdir?

Cilt gençleştirme; ciltte yaşlanma ile azalan kolajenin yeniden yapılanmasını sağlar. Böylece ince kırışıklıkların azalması, cilt tonusunun artması ve daha genç daha parlak bir cilde kavuşmanızı hızlandırır.

Saç dökülmesi; genetik ve genetik olmayan saç dökülmelerinde tek başına kullanılabileceği gibi diğer tedavilerle birleştirilerek kullanılabilir. Özellikle saç ekimi öncesinde ve sonrasında saçlı deriyi ekime hazırlamak ve ekilen saçların güçlenmesini sağlamak amacıyla kullanılmaktadır.

Sivilce ve yara izlerinin tedavisindetek başına veya lazerle birlikte kullanılabilir.

Bu tedavi nasıl uygulanır?

Uygulamanın yapılacağı kişiden yaklaşık 10cc kan alınır. Özel kitlere konulan kan  santrifüj cihazında plateletlerine ayrıştırılır. Böylece plateletler kitteki tüpün içersinde yoğunlaşıp birikir ve PRP denilen bir kan ürünü ortaya çıkar. Bu ürün dolgu veya mezoterapi gibi yollarla deri altına uygulanır ve deriyi gençleştirici özelliği uygulamanın hemen sonrasında parlak ve canlı bir görünümle belirgin hale gelir.

PRP uygulamasında mutlaka kit kullanılmalı mı?

PRP uygulamasında kit kullanmamızın amacı kanımızda bulunan plateletleri yoğunlaştırabilmek; kanın tek kullanımlık enjektörler ve tüplerle hazırlanmasını sağlayıp enfeksiyon riskini ortadan kaldırmaktır. Elde ettiğimiz plazmada platelet yoğunluğu en az 1,2 milyon olmalıdır. Aksi halde PRP tedavisiyle amaçladığımız iyilik halini elde edemeyiz.

PRP işlemi ağrılımıdır?

İşlemden 30 dakika önce uygulama bölgesine sürülen anestezik krem sayesinde uygulama konforu arttırılarak işlem kısa sürede tamamlanır.

PRP hangi tekniklerle uygulanır?

İyilik hali elde etmek istediğimiz bölgelere göre değişiklik göstermekle birlikte mezoterapi tekniği (küçük iğnelerle deri altına enjeksiyon), dolgu tekniği yada maskeyle uygulama gibi birçok teknik kullanılabilir.

Uygulamanın alerji riski veya herhangi bir başka yan etkisi var mıdır?

Hastanın kendi kanının kullanıldığı bu uygulamada herhangi bir alerjik reaksiyon riski yoktur. Ancak uygulamanın doğru ve uygun şekilde yapılması için sağlık bakanlığı ruhsatlı onaylı steril ortamlarda hazırlanmış özel çalışma tüpleri kullanılmalıdır. Cilt sterilizasyonunun uygun yapılmadığı ve sterilizayonu iyi olmayan tüplerin kullanıldığı uygulamalarda derin cilt enfeksiyonları meydana gelebilir.

Bu tedavi kimlere uygulanmaz?

Kanser hikayesi olan, platelet sayısı yetersiz olan, aktif otoimmün hastalığı olan ve uygulama bölgesinde aktif enfeksiyonu olan hastalara uygulanmamalıdır.

Kaç seans tedavi yeterlidir? Ne kadar sıklıkla tekrarlanmalıdır?

15 gün aralarla yapılan 3-4 seanslık tedavi 1 kür olarak adlanmaktadır. 12 aylık periyodlarla 1 kür tedavi almak gençlik halini en iyi şekilde korumamızı sağlar.

İşlem sonrası nelere dikkat etmeliyiz?

Uygulama sonrası günlük yaşantınıza hemen geri dönebilirsiniz. Uygulama iğnelerle yapıldığı zaman uygulama bölgesinde küçük iğne izleri görülebilir. Uygulama sonrası 24 saat uygulama bölgesine su temasından kaçınılmalıdır.

DİĞER MERAK EDİLENLER

Tamamını Göster