Leke Tedavisi

/

Cilt üzerinde zaman zaman istenmeyen lekeler oluşabilir. Bu lekelerin oluşmasında en büyük neden, ultraviyole ışınları olarak bilinen direkt güneş etkisine maruz kalmadır. Bu ışınların zararlı etkileri, ciltte lekeler meydana getirir ve bu lekeler, öncelikle kozmetik bir sorun oluşturur.

Leke oluşumunda sadece ultraviyole ışınları tek başına önemli bir neden olsa da, cilt lekelerinin güneş ışınları dışında da birçok etken, önemli neden olabilir. Bu nedenleri bilmek, bu nedenlerden uzak durmak, lekelerin oluşmasını engelleyecektir. Ancak oluşan lekelerin yok olması için profesyonel kişilerce yapılacak tıbbi leke tedavisi gerekir.

Cilt Lekelerinin Nedenleri

Doğum kontrol hapı kullanan kadınlarda veya hamilelik sırasında oluşan bazı hormonel durumlar, lekelerin oluşmasında neden olabilmektedir. Bunun yanı sıra, ağızdan alınan bazı ilaçlar veya cilde sürülen ilaçlar, kozmetik lekelenmelere neden olacaktır. Genetik faktörler de, lekelenmelerdeki en önemli nedenlerdendir.

Genetik olarak, doğuştan itibaren başlayan çiller, lekelenmeyi oluşturur. Deri üzerinde yer alan yaralar, iyileşme sürecinde bazı izler bırakır, kalıcı izler olarak tarif edilen bu izlerde lekelenme nedenidir.

Bu nedenleri bilmek en azından, oluşan lekelerin tedavisi için doğru adım atmanızı sağlayacaktır. Doğru adımları atarak, bu lekelerden kurtulma şansını artacaktır. Leke tedavisinde, uzman yardımı almak önemlidir. Dermatologlar, leke tiplerine göre uygun yöntemlerle tedaviyi sağlayacaktır.

DİĞER MERAK EDİLENLER

Tamamını Göster