Lazer Epilasyon

/

Lazer epilasyon vücudun çeşitli bölgelerinde ortaya çıkan kıl ve tüylerden kalıcı olarak kurtulabilmek için lazer ışınlarının kullanıldığı işlemin adıdır. Lazer diğer ağda ve epilasyon cihazlarına oranla daha sağlıklı ve kesin çözümler sunan, epilasyon alanında en önemli en güvenilir uygulamadır.

Bu uygulama da kullanılan lazer ışınları vücut tarafından emilmez. Işınlar doğrudan kıl köklerine doğru gider ve burada kıl follikülündeki melanin pigmentini hedef alarak kıl oluşumunu kademeli olarak sona erdirir.

Lazer Epilasyon Yapılmadan Önce

Vücutta lazer epilasyon yapılacak bölgedeki kılların en az 1 ay öncesine kadar kökünden alınmaması gerekir. Yine epilasyon bölgesinin sağlıklı olması ve hiçbir yara ve benin bulunmaması epilasyon yaptıracak kişinin riske girmemesi için çok önemlidir.

Öncesinde herhangi bir ameliyat durumu söz konusu ise bu durumu epilasyon merkezine bildirmekte faydası olacaktır. Ayrıca epilasyondan önce 6 hafta boyunca güneş ışınlarına aşırı derecede maruz kalmamalı ve seans süresi boyunca da güneşten korunmalıdır.

Bunlar dikkate alınarak lazer epilasyon sırasında oluşması muhtemel riskler en aza indirgenir. Kontrollü bir şekilde yapılan epilasyonun ise başarı şansı çok daha yüksek ve kesin olur. Yapılacak olan seans sayısı ise kişinin cilt tipine, kıl yapısına ve epilasyona verdiği tepkiye göre değişir.

Tedavide kesin sonuç genellikle 3 ila 8 seans arasında alınmaktadır. Bunlar ardı ardınca değil doktorunuzun belirlediği tarihlere göre yapılır. Bu tarihler arasında da yine ortaya çıkan kıllara lazer epilasyon haricinde hiçbir müdahalede bulunmamanız gerekir.

Lazer Epilasyon Uygulama

Uygulamada öncelikle, lazer epilasyon yapılacak olan bölge ilk önce temizlenir. Kıl kökünde melaninin en fazla olduğu aktif büyüme döneminde lazer epilasyon etkinliği en fazladır. Normal şartlarda kılların büyüme dönemleri birbirleriyle aynı değildir.. Tekrarlayan lazer seanslarının kılları aktif büyüme döneminde senkronize ettiği düşünülmektedir. Günümüzde bölgelere göre 4 ile 8 hafta aralıklarla uygulama yapılması uygundur. İlk aşamada kıllar azaltılır ve inceltilir sonrasında ise yavaş yavaş yok olur.

Lazer Epilasyon Öncesi Yapılacak Hazırlıklar:

-Lazerle epilasyon yapılmadan önce tüy ve kıllar bir kaç hafta ağdayla alınmaz.

-Lazerle epilasyon yapılacak alanda uçuk,enfeksiyon,prekanseroz cilt hastalığı gibi lezyonların bulunmamalı, retinoik asit türevi akne ilaçları bir kaç hafta öncesinden kesilmiş olmalıdır.

-Lazer epilasyonu uygulamasını başlatabilmek için epilasyon yapılacak bölgedeki tüylenme maksimum yoğunluğa ulaşıncaya kadar tüyleri kökten almadan beklemek gerekir. 2 ila 6 hafta arasında değişen bir sürede sarartıcı veya ağda veya cımbız kullanılmamalıdır. Bu sürede uzayan tüyler için tüy dökücü krem kullanılabilir. Tüy dökücü kremler kıl köküne işlemediğinden lazerli epilasyondan uygulamasından önce kullanılabilir.

-Solaryumda ve güneşte bronzlaşmış olmamak gerekmektedir.

Lazer epilasyon işlemleri süresince kılların cımbızla veya iple alınması doğru değildir. Ayrıca güneş banyosu ve solaryumu takiben 48-72 saat içinde lazer epilasyon yapılmamalı ve işlem sonrası birkaç hafta solaryum veya güneş ışınlarına maruz kalınmamalıdır.

Lazer Epilasyon Yönteminin Avantajları:

-Lazer Epilasyon uygulaması seansları zaman olarak kısa sürer, hızlı bir yöntemdir.

-Lazerle Epilasyon seanslar arası uzun sürer ve lazer epilasyon uygulanan bölgede uzun süre tüy çıkmaması ve düzenli yapılan birkaç uygulamadan sonra tüylerdeki kalıcı azalma nedeni ile son derece estetik ve temiz bir görüntü elde edilir, kabuklanma,iz,leke olmaz, Cilt enfeksiyonu ve bulaşıcı hastalık riski yoktur.

-Diğer epilasyon yöntemleri ile Lazer epilasyon yöntemi maliyet açısından kıyaslandığında; uzun vadeli düşünüldüğünde çok daha ekonomiktir. (Kısa vadede diğer epilasyon yöntemleri ekonomiktir.)

- Batık kıllar için en uygun method lazer epilasyonu metodudur.

-Lazer epilasyon, günümüzdeki en uzun süreli kalıcı epilasyon yöntemidir. Birçok kişide ömür boyu sağlanan bir epilasyon söz konusudur. Çok ekstrem bir hastalık ve ya hormonsal düzensizlik olmadığı takdirde tüyler geri çıkmaz. Nadiren 12-24 ay süren bir sonuç da gözlenebilir.

-Cilt üzerine toksik yada allerjik bir yan etkisi yoktur,cildi tahriş etmez, kalıcı yara izi bırakmaz,

Diode Lazerler ile Lazer Epilasyon Nasıl Uygulanır?

Epilasyon yapmak için kullanılan ışık kaynakları çeşitlidir. Diod lazer de bunlardan biridir. diod lazer ile epilasyon dışında vasküler uygulamalar (damar uygulaması), pigment (leke) uygulamasi de yapılabilir. diod lazer ile epilasyon uygulama yapılırken önce kıllanmanın tipi ve bölgesi tesbit edilir. lazer epilasyon işlemi uygulanacak kişinin cilt tiplendirilmesi yapılır. lazer epilasyon uygulamasından hemen önce daha etkin bir epilasyon için lazer epilasyon uygulama bölgesindeki tüm kıllar jilet ile cilt seviyesinde kısaltılır. lazer epilasyon uygulama başlangıcından tüm seanslar uyulaması bitene kadar kılların kökden alınacak bir işleme maruziyetinin olmaması gerekliliği nedenleri ile anlatılır. ( lazer epilasyonun etkinliği için cilt altında, kök içerisinde kıl mevcut olmalıdır).

Epilasyon uygulamalarında cildin iyi derecede nemlenmiş olması önemlidir. Eğer cilt kuru ise lazer epilasyon uygulamasından en az 15 gün önce yoğun bir nemlendirme programı gerekli ve uygundur.

Lazer Epilasyon Ağrılı mı?

Uygulama sırasında acı ağrı duyulur mu sorusu çok karşılaştığımız bir sorudur. Genellikle lazer epilasyon uygulaması acısızdır. Çoğu insan geçici bir iğne batması , karıncalanma , çok düşük kuvvette elektrik çarpma hissi veya lastik çarpmasında duyulan acı hissi gibi bir acı tanımlar. Çok nadiren işlem sırasında fazla acı hissedenler olabilmektedir. Bu nedenle bölgeye lokal anestezik krem sürülür ve epilasyonun acısız olması sağlanabilir.

Lazer Epilasyon Bana Uygun mu ?

Uygulamadan önce doktorunuz sizin için cilt ve kıl yapınızı muayene eder. Bu muayene ile  kıl yapınız uygun olup olmadığı çok önemlidir. En uygun kıl yapısı kalın ve siyah olan kıllardır. Beyaz tenli olmak lazer yöntemi için avantajdır. Açık tenli kişilerde yüksek dozlar rahatlıkla uygulanabilir. Fakat koyu tenlilerin üzülmesine gerek yoktur, koyu tenli hastalarımız ve ince tüyleri olan hastalarımızda  ND: YAĞ lazer kullanılabilir.

Lazer Epilasyon Yapılmadan Önce Yapılması Gerekenler,

Vücutta lazer yapılacak bölgedeki kılların en az 1 ay öncesine kadar kökünden alınmaması gerekir.

Lazer yapılacak bölgenin öncelikle temizlenmesi gerekmektedir. İşlememden önce ağda, tüy dökücü krem kullanılmamalıdır. Lazer epilasyon işlemleri süresince kılların cımbızla veya iple alınması doğru değildir. Yine epilasyon yapılan bölgenin sağlıklı olması ve hiçbir yara ve benin bulunmaması epilasyon yaptıracak kişinin riske girmemesi için çok önemlidir.

Ayrıca epilasyondan önce 6 hafta boyunca güneş ışınlarına aşırı derecede maruz kalmamalı ve seans süresi boyunca da güneşten korunmalıdır. Bronzlaşmış ciltlere lazer epilasyon yapılmamalıdır.  Bronzlaşmış ise hastanın cildinin açılması beklenmelidir.

Öncesinde herhangi bir ameliyat durumu söz konusu ise bu durumu epilasyon merkezine bildirmesi gerekmektedir.Lazer epilasyon yapılacak alanlarda uçuk, enfeksiyon, prekanseroz cilt hastalıkları gibi lezyonların bulunmamalı, retinoik asit türevi akne ilaçları birkaç hafta öncesinden kesilmiş olmalıdır. Cilt hassasiyeti yaratan deri hastalıkları olan hastalara lazer epilasyon uygulanmamalıdır.. Sedef hastalığı bu hastalıklardan biridir.

Bunlar dikkate alınarak lazer sırasında oluşması muhtemel riskler en aza indirgenir. Kontrollü bir şekilde yapılan epilasyonun ise başarı şansı çok yüksek ve kesin olur.

Lazer Epilasyon Sonrası

Lazer epilasyon hemen sonra oluşan kızarıklık saatler içinde geçer. Bir günden uzun süren kızarıklık veya ödem, su toplaması olursa doktorunuza başvurunuz.

Kıllar kendiliğinden dökülecektir. 15 gün içinde dökülmesini bekleyiniz. Kılları yolmayın ya da cımbızla koparmayınız.

Lazer sonrası güneşten korumak gerekmektedir. Güneş koruyucu kullanılması gerekmektedir. Solaryuma gidilmemelidir.

Uygulamadan sonra en az 15 gün bölgeye kese yapmayınız. Kimyasal peeling retinoik asitli , A vitaminli soyucu ürünler kullanılmamalıdır.Lazer sonrası oluşacak problemler hiç iz bırakmadan geçer. Kabuklanma olası bir sorundur. Doktorunuza gösterin Seanslara düzenli olarak gelmeye ve seans atlamamaya gayret ediniz. Her seansta beklenen kıl azalması %20 kadardır. Bu konuda aceleci olmayınız. Beklenen sonucu alamıyorsanız doktorunuza başvurunuz.

Çukurambar Mahallesi 1426.Cadde No:28/A Migros Binası Ankara
Telefon:(0312) 284 11 44 Fax:(0312) 284 11 45