Akne (Sivilce) Tedavisi

/

Özellikle ergenlik dönemindeki gençler başta olmak üzere birçok insanın ortak sorunu haline gelmiş olan akneler, çeşitli dönemlerde ve vücudun farklı bölgelerinde ortaya çıkabilir. Genellikle yüz, boyun, sırt ve kolların üst kısmında rastlanan bu hastalık kişilerin psikolojisini negatif etkiler.

Aknelerin Oluşumunu Etkileyen Faktörler

İş hayatındaki düzensizlik, stres, gerginlik başta olmak üzere birçok çevresel faktör aknelerin oluşumunu etkiler. Yer yer kızarıklıklar veya iltihaplı görüntüye sahip olabilen akneler, 40 yaşına kadar insanlarda sıklıkla olarak rastlanan bir hastalıktır.

Akne Tedavi Edilebilir

Sivilcenin evresine bakılarak bir ya da birkaç seans uygulanan lazer tedavisi ile aknelerden kurtulmak mümkündür. Lazer kullanımı ile ciltteki ölü hücreler yüzeyel peeling ile uzaklaştırılmakla birlikte yüzün aşırı  yağlı görünümüne sebep olan ve bu sebeple sivilce oluşumunu tetikleyen yağ bezlerinde küçülme sağlanmaktadır.

Ergenlik Döneminde Akneler Artış Gösterir

Vücudun büyümesi için salgılanan hormonlar ergenlik döneminde artış göstermektedir. Bu hormonların salgılanması da sivilce oluşumunu tetikler.  Bu dönem boyunca vücudunun farklı yerlerinde özellikle de yüzde çıkan sivilcelerin erken tedavi edilmesi bunların kalıcı iz ve leke bırakmadan iyleşmelerini sağlamaktadır.

Sivilce tedavisi süresince uygulanan lazer ışınları, değişik dalga boyları ile hastanın cildinde bulunan akneye direkt olarak uygulanarak, sivilcenin yok edilmesi ve sivilce oluşumunun engellenmesi sağlanır.

Sağlığınız Önemlidir

Ergenlik dönemindeki gençlerin ve hangi yaşta olursa olsun yüz güzelliğine ve bakımına önem veren kadınların önemli bir sorunu olan sivilcelerin tedavi sürecinde oldukça hassas davranılmalıdır. Lazer tedavisi boyunca gideceğiniz seansların bitmesini sabırla beklemeli, etkili sonuçlara ulaşabilmek için uzmanınızın verdiğini önerilere uymalısınız.

Sivilce (akne) tedavileri nelerdir?

Sivilce tedavisi tamamen hastaya özel olarak seçilen farklı tedaviler şeklindedir. Bunlar hastanın sadece yüzüne süreceği temizleme ürünleri ile birlikte kullanılan lokal tedaviler dediğimiz kremler olabileceği gibi ağızdan alınan antibiotik, hormon veya A vitamini türevi gibi sistemik tedaviler de olabilir.

Sivilce nasıl geçer?

Sivilceler birçok hastada doğru tedavi ile sorunsuz tamamen iyleşmesine rağmen bir kısmında yüzde farklı isimlerle adlandırılan izlere sebep olabilir.

Sivilce tedavisinde sürme ilaçlar nasıl kullanılır?

Sürme ilaçlar yani kullandığımız lokal tedaviler temizleyici ajanlarla birlikte kullanılmalıdır. Sürme ilaçları kullanırken mutlaka tedavinin uzun soluklu olacağı unutulmamalıdır. Ortalama bu lokal tedaviler 3 ay kullanılmalıdır. Daha önce kesilen, birkaç hafta kullanılıp bırakılan kremler sık tekrarlara sebep olmaktadır. Ve sıklıkla bu ürünler sadece sivilcelerin üzerine değil tüm yüze uygulanmaktadır.

Sivilce (akne) tedavisinde neler kullanmamalıyım?

Hastanın cildini sık temizlemesi uygun değildir. Uygun ph da temizleme jelleriyle sabah akşam yapılan temizlik yeterlidir. Su bazlı kozmetik ürünler kullanılmalı, yağ bazlı olanlarından kaçınılmalıdır. Sivilce yani akne vulgaris bir cilt hastalığıdır ve kozmetik ürünlerle tedavi olmaya çalışmak doğru bir yaklaşım değildir. Medikal olan ürünler tercih edilmelidir.

Sivilce (akne) tedavisinde iyileşmeler ne zaman görülür?

Sivilce tedavisi uzun soluklu bir tedavidir. Sürme tedavilerin etkisinin başlaması en erken 6-8 hafta olduğu unutulmamalıdır. Ağızdan alınan tedavilerde kullanılan ilaca göre değişiklik göstermekle birlikte 3-8 aya kadar tedavi devam edebilmektedir.

Sivilceler Kimlerde Görülür?

Sivilceler genelde ergenlik döneminde başlar ve ortalama 25 yaş civarında sonlanır. Çok daha az sıklıkla olmak üzere 30’lu 40’lı yaşlarda da görülebilir.

Sivilce Ne Zaman Tedavi Edilmelidir?

Sık görülmesi ve daha çok kozmetik sorunlara yol açtığı düşünülmesine rağmen, yol açtığı sosyal ve psikolojik sorunlar nedeniyle sivilcesi olan her hasta sivilcelerinin şiddetine uygun tedavi almalıdır.

Sivilceler Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Sivilceler uygun tedavi edilmezse değişik türlerde tedavisi oldukça güç olan izlere sebebiyet verebilirler.

Sivilce çıkmasını engellemek için neler yapmak lazım?

Yüksek glisemik indexi olan gıdalar; ve süt ve süt ürünleri sivilce çıkışını arttırabilir. Uygun temizleme jelleriyle sabah akşam cilt temizlemek ve gerekrse doktorunuzun önerdiği sürme bir tedaviyle idame tedavisi almak gerekebilir.

Sivilceleri sıkmak doğru mu?

Sivilceleri sıkarak mekanik travmaya sebep olmak doğru bir yaklaşım değildir.

Sivilce izlerinden kurtulmak mümkün mü?

Sivilce izleri için birçok tedavi mevcuttur. Bunlar iğneli radyofrekans, fraksiyonel karbondioksit gibi cildin yeniden yapılanmasını sağlayan tedavilerdir. Uygulanacak döneme ve hastanın izlerinin şiddetine göre hangi tedavinin uygulanacağına karar verilebilir

DİĞER MERAK EDİLENLER

Tamamını Göster