Saç Dökülmesi

/

Saç ile ilgili olark yaşanan en büyük sorun, saçların dökülmesidir. Hemen hemen her yaş grubuna insanlar, saçların dökülmesinden şikayetçi olabilmektedir.

Saç dökülmesi, sanıldığı üzere sadece erkeklerde değil, kadınlarda, yine sanıldığı gibi sadece yaş ilerlemesiyle değil her yaşta görülebilir.

Saç, saçlı derinin tamamında dökülebilir, belli bir bölgede bölgesel olarak dökülebilir, ya da saçta genel bir seyrelme yaşanabilir.

Bazı durumlarda da genellikle bozuk para büyüklüğünde lokal dökülmeler de görülmektedir.

Saç Dökülme Nedenleri

Saçların dökülmelerine birden fazla neden etki eder. Bu nedenler arasında en belirgini, genetik etkilerdir. Ailesinde erken yaşta saçları dökülenler olanların saçları da dökülme eğilimindedir.

Yoğun ve stresli geçen yaşam da saçların dökülmesinde ki bir diğer en önemli etkendir. Bunun yanı sıra, yüksek ateş, kanser tedavisi, büyük cerrahi operasyonlar, saç dökülmesine etki eden diğer faktörlerdir.

Saç Dökülmesinde Erken Teşhisin Önemi

Hür türlü sorunda, hastalıkta olduğu gibi saç dökülmesinde erken teşhis son derece önemlidir. Saç dökülmesini önleme için de erken teşhis, erken çabalar çok önemlidir. Dökülme eğilimli saçlarda önleyici tedaviler saçın dökülmesinin önlenmesinin yanı sıra saçların daha güçlü köklere sahip olmasını da sağlamaktadır.

Saç dökülmesi başladığında yapılan erken tedavilerle, yeni dökülmelerin önlenebilirliğinin şansı oldukça yüksektir. Bazı hastalarda, saç dökülmesinin önlenmesine yönelik yapılan çalışmalarda, kaybedilen saçların yeniden kazanılması da sağlanmaktadır.

DİĞER MERAK EDİLENLER

Tamamını Göster